אומגה 3 OMEGA


למבחר תוספי אומגה 3 \ שמן דגים לחצו כאן

חלוקה לקבוצות של חומצות שומן אומגה 3:

חומצות שומן רוויות
חומצות שומן חד בלתי רוויות
חומצות שומן רב בלתי רוויות - מתחלקת לתתי הקבוצות אומגה-3 (ω-3) ואומגה-6 (ω-6). המספרים 3 ו-6 מתייחסים למיקום  הקשר הכפולבשרשרת הפחמנים.
קבוצת אומגה-3 מכילה מספר חומצות שומן:

חומצה אלפא-לינולנית — (α-Linolenic acid — 18:3) — ידועה בשם ALA, ממקור צמחי
חומצה איקוסאפנטאנואית — (Eicosapentaenoic acid — 20:5) — ידועה בשם EPA
חומצה דוקוסאהקסאנואית — (Docosahexaenoic acid — 22:6) — ידועה בשם DHA
EPA ו-DHA נוצרות בכבד מפירוק של ALA.

חומצות השומן מקבוצת אומגה–3 הכרחיות לתפקוד אופטימלי של  תאים בגוף האדם. אצל רוב האנשים, הגוף מסוגל לסנתז בכבד את EPA ואת DHA מחומצה אלפא-לינולנית.הגוף האנושי אינו מסוגל לייצר חומצה אלפא-לינולנית, ולכן הוא חייב לקבל אותה במזון.

מקורות טובים לאומגה–3 הם  בדגי מיים הקרים צמח ה המרווה ,אצות וצמחי מים קרים. כמו כן אפשר למצוא אותן בריכוז נמוך יותר ב שמן פשתן צמח ה פשתה, צמח  רגלת הגינה(Portulaca oleracea) (הגדל בארץ),  אגוזי המלך   תרד ושמן קנולה

שמן    נר הלילה(המופק מהמין Oenothera biennis) מספק חומצת שומן חיונית מקבוצת אומגה–6: חומצה גמא-לינולנית — (18:3 —) — ידועה בשם GLA.

תפקידן העיקרי של חומצות אומגה-3 הוא לשמור על גמישות נכונה של    קרומי החיים(מוזאיקה נוזלית), כך שכל הקולטנים של התא יוכלו לפעול בקליטה והעברה של מסרים בצורה תקינה.

 השפעות בריאותיות של אומגה-3
מחקרים רבים הראו כי מינון מתאים של אומגה-3 בתזונה קשור להשפעות הבריאותיות חיוביות, ובשל כך הוא משמש כתוסף תזונה נפוץ. עם זאת, יש רופאים ומחקרים המפקפקים בתועלת זו.[ כמו כן חשוב לזכור כי השפעותיו עדיין נתונות תחת מחקר, וייתכנו מחקרים עתידיים אשר יסתרו קשרים אלו.

 השפעות חיוביות
הורדת רמות הטריגליצרידים במערכת הדם, המביאה להפחתת הסיכון למחלת לב כלילית.
הפחתת הסיכון למחלת הסרטן (קשר נמצא להפחתה בסרטן השד, סרטן המעי הגס,וסרטן הערמונית.
השפעה מעוררת ונוגדת דיכאון.
משפר את כושר הקשב והריכוז, במיוחד אצל ילדים.
השפעות שליליות כתוצאה מצריכת יתר
צריכה מופרזת של אומגה 3 ממקור דגי, במיוחד מעל 3 גרם ביום, עלולה להיות מסוכנת, בשל דילול הדם הנלווה. התופעות האפשריות הן  דימום מוגבר ובמקרים של צריכת יתר קיצונית אף  דימום מוחי. בנוסף צריכה מופרזת עלולה להביא לשליטה גליקמית מופחתת אצל חולי  סוכרת. בשל כך, רופאים אוסרים על נטילת אומגה 3 דגי עם תרופות דילול דם כגון  אספירין ועוד.

ההסבר לכך הוא שכאשר נוטלים אומגה 3 ממקור דגי, הגוף  מסנתז את ה-DHA וה-EPA, כאשר ה-DHA מדלל את הדם. לעומת זאת, בעת נטילת ALA ממקור שאיננו דגי, הגוף מסנתז את כמות ה-DHA הדרושה לגוף בהתאם ולכן אין סכנת דימום מוגבר.

 היחס בין אומגה-3 לאומגה-6
ליחס שבין אומגה-3 לבין אומגה-6 בגוף השפעה על בריאות האדם. חומצות האומגה 6 נמצאות בשמנים נפוצים כגון שמן תירס, שמן חמניות, שמן סויה, בביצים, אגוזים ועוד. בעקבות שינוי הרגלי התזונה בעידן המודרני, השתנה היחסי בין אומגה-3 לבין אומגה-6 לטובת האחרון. בתפריטי מרבית העולם המערבי היחס עומד על 1:10, ובאזורים מסוימים אף 1:30 לטובת אומגה-6. על פי המלצות רפואיות יש לשאוף להוריד נתון זה ליחס הנמוך מ1:4.

המבנה  המלקורי הדומה של החומצות מאפשר להן להחליף זו את זו. גופנו משתמש באומגה-6 לתפקיד שאמורה הייתה למלא אומגה-3 בקרום התאים ובכך נגרמות תופעות שליליות, כגון:

הגדלת הסיכון למוות מאירוע לב פתאומי.
הגדלת הסיכון לתעוקת לב והצרת עורקים.
עליה בשקיעת שומנים והיווצרות פלאק.
היחלשות של יכולת הריכוז  הנפשית.

למבחר תוספי אומגה 3 \ שמן דגים לחצו כאן


{{obj.prop}}
  שם מוצר כמות מחיר
{{cart.name | cut:true:20:' ...'}} +- {{getPrice(cart) | number:2 }}
סהכ לתשלום {{total();}} ש"ח לקופה