התאמת התוסף לסוג האימון

התאמת התוסף לסוג האימון משפרת את הביצועים ואת ההרגשה הכללית. כך, לדוגמה, נשים שעוסקות בספינינג מגלות לא אחת שבסוף יום עבודה קשה להן למצוא את האנרגיה להגיע למכון כושר. "אנרג'י ראש" הוא תוסף שמכיל חומרים מעוררי אנרגיה כמו גוארנה וקפאין. יתרונותיו לעומת שתיית כוס קפה הם שהוא אינו ממכר, הספיגה שלו בגוף מהירה יותר והוא משתחרר לאט יותר ולכן רמת האנרגיה נשמרת לאורך כל האימון. גוארנה וקפאין גם משחררים חומצות שומן אל מחזור הדם מהר יותר (עוזר בעקיפין להרזיה), כך שלשרירים יש יותר אנרגיה בזמן הפעילות. את התוסף לוקחים כחצי שעה לפני האימון (100 שקל ל­60 טבליות).נשים שעוסקות באימון לחיטוב שרירים ולא מגיעות להישגים הרצויים (זרועות חטובות וקוביות בטן), זקוקות לאבני היסוד של החלבון, שהן חומצות אמינו. להבנת הדבר יש לדעת שבכל אימון מתרחש פירוק שריר, כדי לבנות אותו מחדש ברמה יותר גבוהה. אם לא מספקים לגוף את חומר הגלם לבניית השריר בזמן האימון או מיד לאחריו, השריר אמנם ייבנה מחדש, אבל לא במידה האופטימלית. חומצות אמינו גורמות לבניית שריר נכונה יותר. ואגב, אשה שנראית מחוטבת יפה צורכת תוספים, שכן החיטוב לא נעשה מעצמו, או שהיא מתאמנת כבר שנים.תוספי חומצות האמינו נחלקים לשני סוגים: חומצות אמינו כלליות, "אמינו 1,000", וחומצות אמינו מסועפות (שנקראות BCAA), שמיועדות לנשים שעושות אימונים ארוכים של שעה וחצי מינימום (אירובי וספינינג, או אירובי ומכשירים), ונוסף על בניית שריר גם מספקות את האנרגיה לאימונים ארוכים. חומצות אמינו גם גורמות להתאוששות מהירה יותר, כי הן מונעות את התכווצות השרירים. הן אינן גורמות להשמנה (2 קלוריות לקפסולה) וגם לא יגרמו לשרירים להתנפח כמו אצל משקולנים, כי לכך יש צורך באכילה מאסיבית של חלבונים.בשורה התחתונה, אשה שמתחילה להתאמן צריכה להוסיף את חומצות האמינו לתפריטה כדי לראות את התוצאות ואת החיטוב מהר יותר (כעבור חודש במקום אחרי חצי שנה). את חומצות האמינו חשוב לקחת עם מעט משקה מתוק (מיץ תפוזים, תפוחים או ענבים), כדי לשחרר אינסולין שמחדיר חומצות אמינו טוב יותר לרקמות. לוקחים את התוסף שעה לפני האימון, וכמה שיותר מהר אחרי האימון (מומלץ עם משקה איזוטוני). המינון מחושב לפי %10 ממשקל הגוף. בדרך כלל די בשלוש קפסולות לפני ואחרי.על אף האי מונים השגרתיים, לא מעט נשים אינן רואות שיפור בכושר או בחיטוב, או מסיימות את האימון בתשישות גדולה ובגוף מכווץ. כדי למנוע את התופעה אפשר לקחת תוספי חומצות אמינו בעלי תרכובת מיוחדת, שמעודדת גם את הפרשת הורמון הגדילה בגוף, כמו "אל­גלוטמין", HMB"" ו"ארגינין­אורניטין".להתאמת התוסף רצוי להיעזר בייעוץ מקצועי. חומצת האמינו שב"אל­גלוטמין", למשל, מהווה כ­%70 מחומצת השריר, ובמחקרים התברר שהיא עוזרת בבניית שריר, נוגדת חמצון, משמשת כמקור עיקרי של סוכרים למוח ומשפיעה בדרך מסוימת על הורמון הגדילה. השפעה זו של שחרור הורמון הגדילה, יחד עם חומצות האמינו, מגבירה את התהליך של בניית השריר, מעלה את היכולת הפיזית ומונעת את תחושת העייפות והתכווצויות שלאחר האימון. לתוספים האלה, אגב, יש גם יתרון בהעלאת רמת האנרגיה המינית.תרכובת בשם "אל קרניטין" תשפיע על תהליך ההרזיה לנשים מתאמנות. אין לה השפעה על מי שעוסקת בספורט הישיבה בכורסה. התרכובת עובדת על אותו עיקרון, של שחרור חומצות שומן מתאי השומן כמקור אנרגיה זמין לפעילות השריר. פעילות השריר במהלך האימון האירובי מנצלת את חומצות השומן שמשתחררות עם ה" אל קרניטין" וגורמת לירידה טובה יותר של אחוזי השומן בגוף. התוסף מתאים למי שעוסקות בהליכה מהירה, באירובי מדרגה או בספינינג (לא יעיל במיוחד למי ששוחה). יש לקחת אותו חצי שעה עד שעה לפני הפעילות, עדיף בצורה נוזלית (יש גם כדורים), כי אז הוא נספג מהר יותר בגוף.צריכה נכונה של תוספי המזון היא עסק לא זול, שמסתכם בכ­300­150 שקל לחודש, במיוחד כשמוסיפים אותו לעלות החודשית של המנוי בחדר כושר. "נשים מתאמנות כדי לראות תוצאות", אומרת פינקלשטיין. "הסתכלו במראה והגידו אם אתן באמת רואות את מה שאתן רוצות. אם לא, הפתרון הוא לשפר בעזרת תוספי המזון ואז כל ההוצאה הכספית משתלמת".

לקוח "מאנרג'י מעריב"

{{obj.prop}}
  שם מוצר כמות מחיר
{{cart.name | cut:true:20:' ...'}} +- {{getPrice(cart) | number:2 }}
סהכ לתשלום {{total();}} ש"ח לקופה