טבלת ויטמינים

הויטמיןחסרונו יכול לגרום 
למה מסייע 
ויטמין 
בפירות משמש, נקטרינה, מלון, גויאבה , בירקות: גזר, דלעת, תרד וכמו כן גם בחלב

פגיעה בפעילות תקינה של מערכת החיסון, בראייה ובעיות בעור.

ויטמין A מסייע לבעיות עיניים, ראיית לילה, ראיית צבעים, מחזק עצמות הגוף והשניים, יעיל בבעיות עור במניעת אקנה ועור יבש

A
דגי טונה, סוגי בשר שונים - בשר בקר, עופות, דגנים וירקות כגון: ברוקלי, תרד ושועית ירוקה

דיכאון, עצבנות, עייפות וחולשה, ניוון שרירים, אנמיה, פגיעה בתפקוד המוח ומערכת העצבים ונשירת שיער

מייצר אנרגיה לגוף ומסייע לתפקוד תקין של מערכת העצבים, שמירה על העור אחראי גם לייצור כדוריות הדם האדומות הנושאות את החמצן בגוף האדם. כל חלק בגוף זקוק לחמצן ולפיכך ויטמין B הינו חיוני ביותר לגוף האדם

B
תפוז, מנדרינה, לימון, אשכולית, מלון, תות שדה, ברוקלי, עגבנייה ופלפל ירוק

השמנה, דלקות פרקים, סרטן, כולסטרול, מחלות לב

מסייע לחניכיים, חיזוק העצמות והשרירים, מומלץ במיוחד לאיחוי העצם במקרה של שבר, מסייע למניעת מחלות זיהומיות ודלקתיות, מעקב היווצרות של תרכובות מסרטנות , תורם להפחתת מחלות לב ע"י פירוק כולסטרול, מסייע בהגלדת פצעי לחץ, מווסת בפעילות הורמונליות רבות בגוף האדם ביניהם ספיגת הברזל והפיכת השומנים לאנרגיה, ומונע את מחלת הצפנדיה.

C
חלב, חשיפה לאור השמש, דגי טונה וביצים

רככת ודלקות פרקים

מסייע לספיגת הסידן והזרחן בעצמות. יעיל במיוחד לחיזוק העצמות והשיניים. משתתף בויסות פעולות הלב וקרישת הדם

D
תירס, גרעיני חמניות, ירקות ירוקים - תרד, בוטנים ושמן המופק מירקות

מחלות כלי הדם, לב ונשימה

מונע הזדקנות של הרקמות, חיוני לשמירת מראה עור צעיר, שמור על הריאות מאוויר מזוהם, מנטרל רדיקלים, שומר על כלי הדם ומגן מפני התפתחות מחלות דם והלב, שומר על הראות, כבד, תפקוד תקין של המוח. מסייע לקליטת ויטמין A וויטמין K בסיוע קרישת הדם.

E
בגבינה וירקות ירוקים - ברוקלי, תרד, חסה, כרוב

בעיות בקרישת הדם, ובמערכת העיכול

חיוני לתהליך קרישת הדם במקרה של פציעה, מסייע בספיגת שומנים ולמערכת העיקול.

K
סידן - חיוני לשמירה על העצמות ועל השיניים נמצא במוצרי חלב וגבינה
ברזל - חיוני לכדוריות הדם האדומות הנושאות חמצן מהריאות לכל חלקי הגוף, לשרירים ולמוח נמצא ב: בשר בקר, כבד, שועית ירוקה, טחינה, סלרי, שקדים, תאנים מיובשים, עדשים מבושלים

סוגי ויטמינים

קיימים מספר ויטמינים:

ויטמין A (רטינול) - מונע חמצון של חומרים ותרכובות בגוף, משפר הראייה בחשיכה, שומר על בריאות העור ומסייע למערכת החיסונית. נמצא בגזר, בטטה, דלעת, תרד, חלב מלא, חמאה ושמנת, חלמון הביצה ושמן דגים.

קבוצת ויטמין B - קיימים 8 ויטמינים, השונים זה מזה במבנה ובתפקיד:

1.       ויטמין B1 (תיאמין)- מסייע בחילוף החומרים של חלבונים ופחמימות ובפעילות של מערכות העיכול והעצבים. נמצא בלחם, אורז, כבד, בשר, חלב, דגים, חלמון הביצה, שמרים, קטניות, נבטים ואגוזים. מחסור בוויטמין B עלול לגרום לדיכאון, בלבול, הפרעות בעיכול, חוסר תאבון וחולשת שרירים.

2.       ויטמין B2 (ריבופלבין) - מסייע בגדילה ומונע מחסור בדם, חשוב לעיכול סדיר, לבריאות העור והשיער, ולפעילות תקינה של העיניים. מסייע גם לפעילות ויטמין B6. נמצא בבשר, דגים, חלב, יוגורט, גבינה, חלמון הביצה, שמרים, קטניות, חיטה מלאה וירקות ירוקי עלים. מחסור בוויטמין B2 עלול לגרום לסדקים בזוויות הפה, צריבה או גירוי בעיניים ועוד.

3.       ויטמין B3 (ניאצין או חומצה ניקוטינית) - חילוף חומרים של סוכרים וחלבונים. חיוני לעצבים, לנשימה, לעיכול תקין וליצירת אנרגיה; מחזק את הזיכרון ומונע כאבי ראש ונדודי שינה. נמצא בכבד, סויה, גרעיני דלעת, שעועית, עדשים, תרד, ביצים, שמרים, נבטים, לחם חי, אורז ובשר. מחסור בוויטמין B3 עלול לגרום להפרעות בעור, במערכת העיכול ובמערכת העצבים המרכזית. עודף בוויטמין B3 עלול לגרום לסומק ולבחילות וסחרחורות.

4.       ויטמין B5 (חומצה פנטותנית) - חיוני לפעולת העצבים, מערכת החיסון, ההורמונים הנשיים והכדוריות האדומות. נמצא בדבש מלכות, כבד, זרעי חמניה, חלמון ביצה, אורז, לחם, חלב, יוגורט, תפוח אדמה. ובטטה מחסור בוויטמין B5 עלול לגרום לעצבנות, עייפות, חוסר תאבון ותחות נמלול.

5.       ויטמין B6 (פירידוקסין) – מסייע בחילוף החומרים של החלבון ופעילות העצבים. נמצא בחומוס, אורז, תפוח אדמה, עגבניה, בשר, דגים, ביצים, קטניות, אגוזים, בננות, נבטים ושמרים. מחסור בוויטמין B6 עלול לגרום לאנמיה, עייפות והפרעות נוירולוגיות.

6.       ביוטין - שומר על העור ועל הכדוריות האדומות ומקטין מתח נפשי. נמצא בכבד, חלב, ביצים, בוטנים ואגוזים, קטניות וירקות עליים.

7.       חומצה פולית (ויטמין B9) - מונעת חסר דם, מחזקת את פעילות מערכת העיכול והזיכרון. נמצאת בבשר, דגים, תרד, אגוזים, דגנים וירקות עליים.

8.       ויטמין B12 (ציאנוקובלאמין) – גדילה, פעולת העצבים ויצירת כדוריות הדם האדומות. נמצא באופן טבעי בעיקר בבשר, דגים, חלב, ביצים וחלב סויה (שהועשר בויטמין). חוסר בוויטמין B12 עלול לגרום לאנמיה ולפגיעה במערכת העצבים.

9.       ויטמין B15 (חומצה פאנגאמית)

10.    ויטמין B17 (לאטריל)

  • ויטמין C (חומצה אסקורבית) – מסייע ביצירת רקמות ועצמות, שומר על נימי הדם והשיניים, מחזק את המערכת החיסונית נגד דלקות, ולעתים ממלא תפקיד בצמצום סכנה של מחלות לב וסרטן. נמצא בפלפל אדום וירוק, ברוקולי, הדרים, עגבניות, ירקות עליים, תפוחי אדמה ותות שדה.
  • ויטמין D - מסייע בספיגה תקינה של סידן וזרחן מהמזון ועוזר בבניית העצמות והשיניים. נמצא בחלמון, מרגרינה, כבד, שמן דגים וחלב מלא. הגוף מסוגל לייצרו על ידי חשיפה לשמש.
  • ויטמין E (אלפא טוקופרול)- השפעה מווסתת במצבי לחץ ועייפות. מאריך את חיי התא. שומר על הנעורים וטיפוח החן. נמצא בגרעינים מלאים, ביצים, דגנים, בשר, שמרים, אגוזים, שמנים צמחיים וירקות ירוקי עלים.
  • ויטמין H (ביוטין או B7) יש לו תפקיד ביצור אנרגיה, בעור, בשיער ובמערכת העצבים שנפגעים מהיעדר ויטמין זה. הוא נוצר על ידי חיידקים במערכת העיכול וחוסר בו יכול להיוצר במחלות כגון סכרת מסוג 2 וכן PKU. במקרים אלו ממליצים הוספת ויטמין H לדיאטה.
  • ויטמין K (מנדיון) אחד ממרכיבי הדם, המשפיע על קרישת הדם. נוצר בתוך הכבד וחיוני לייצור הפרוטרומבין, שהוא חלק ממערכת הקרשת הדם. אפשר לייצר אותו גם באופן מלאכותי. הוא נמס בשמנים. אינו יציב באור ובנוכחות מחמצנים. בכמות גדולה הוא רעיל. מצוי בירקות עלים ירוקים, אפונה ובכבד.
  • ויטמין P (ביופלאוונואידים)

{{obj.prop}}
  שם מוצר כמות מחיר
{{cart.name | cut:true:20:' ...'}} +- {{getPrice(cart) | number:2 }}
סהכ לתשלום {{total();}} ש"ח לקופה

© bteva | v 5.1.6