כולסטרול, נוסטרול תוספי תזונה הורדת כולסטרול.

לתוספי מזון לסיוע בהורדת כולסטרול לחצו כאן

סקר חדש: 63% מהישראלים אינם יודעים מהי רמת הכולסטרול שלהם

 מהסקר עולה כי 1 מכל 3 מבוגרים סובל מכולסטרול גבוה, וכי כ-38% מקרב הישראלים עם כולסטרול גבוה אינם מטופלים

כשני שלישים מהישראלים (63%) אינם מודעים לרמת הכולסטרול בדמם. כך עולה מסקר שערכה חברת אלטמן רוקחות טבעית, בשיתוף מכון המחקר פאנלס, לקראת יום המודעות לנזקי הכולסטרול. מתברר כי למרות העובדה שכולסטרול הוא גורם הסיכון המוביל למחלות לב וכלי דם, שהן גורם התמותה והתחלואה העיקרי בעולם המערבי ובישראל , רק 30.9% מהישראלים יודעים מה רמת הכולסטרול שלהם.

נתון נוסף שעלה מהסקר הוא כי 1 מכל 3 מבוגרים (כ-40% מבני 40-65) סובל מכולסטרול גבוה (מעל 200 מ"ג/ד"ל), אבל רק פחות ממחצית מהסובלים מרמות כולסטרול גבוהות ידעו לציין מהי רמת הכולסטרול שלהם בפועל.

הסקר מגלה גם כי רק 42.8% מהישראלים מעריכים כי הם סובלים מכולסטרול גבוה. כמו כן, בקרב הישראלים הסובלים מכולסטרול גבוה רק 62.5% נוטלים תרופות באופן סדיר. הממצאים חמורים לאור העובדה שרק 34% מבני 49-40 מטופלים, ואילו כ-66% מקרב הסובלים מכולסטרול גבוהה בשכבת גיל זאת אינם נוטלים כל תכשיר – זאת למרות שמחקרים הוכיחו כי הפחתת רמות כולסטרול יכולה להקטין באופן משמעותי את הסיכוי לחלות במחלת לב.

אולם גם נתון מעודד אחד עלה מן הסקר: 68% מהציבור הישראלי מודעים לאפשרות להפחית את רמות הכולסטרול בעזרת תזונה, תוספי תזונה ופעילות גופנית.

* סקר צרכנים, מכון מחקר פאנלס, יוני 2011.

כולסטרול טוב – כולסטרול רע

הואיל והכולסטרול ביסודו שומני, הרי כמו כל שמן אחר אינו מתמוסס בדם על מנת שהכולסטרול יוכל לעבור במחזור הדם הוא ארוז במעטה חלבוני הקרוי ליפופרוטאין

אנו מבחינים בשני סוגי ליפופרוטאינים הנושאים את הכולסטרול בדם:

§                 Low Density Lipoprotein =LDL

§                 High Density Lipoprotein =HDL

מרבית הכולסטרול קשור ל-LDL ולכן ככל שעולה רמת ה-LDL גדל הסיכון לשקיעת הכולסטרול בדפנות העורקים והופעת הפלאק האטרומאטוטי ולכן הוא קרוי הכולסטרול "הרע".

ה-HDL מסייע להרחקת הכולסטרול ממחזור הדם וכך הקטנת הסיכון לשקיעתו בדפנות כלי הדם ולכן קרוי גם הכולסטרול "הטוב".

הורדת רמת הכולסטרול חיונית לצמצום והאטת קצב הצטברותו ושקיעתו בדפנות העורקים. כאשר קיימים יותר משני גורמי סיכון להתקף לב, התרומה שבהורדת רמת הכולסטרול משמעותית ביותר. הכולסטרול הרע" נקרא כך מכיוון שהוא זה שנוטה לשקוע בדפנות כלי-הדם

מה זה בעצם טריגליצרידים ? הטריגליצרידים הם הדרך לנשיאת השומנים והעברתם במחזור הדם אל הרקמות. מרבית השומן ברקמות הם הטריגליצרידים. רמת טריגליצרידים פחות מ-200 מ"ג % נחשבת כתקינה.

לא ברור עם ערך טריגליצרידים גבוה לכשעצמו מהווה גורם סיכון אך בד"כ בעליית רמת הטריגליצרידים מוצאים עליה מקבילה ברמת LDL וירידה ברמת HDL המהוים גורמי סיכון לפיתוח מחלת לב

רמה גבוהה של שומנים בדם עלולים לשקוע בדפנות העורקים - מצב הנקרא "טרשת- עורקים", העורקים יהפכו יותר ויותר צרים ולבסוף עלולה להיווצר סתימה - אם נסתם כלי-דם המוביל דם למוח התוצאה תהיה - שבץ מוחי, ואם נסתם כלי-דם המוביל דם ללב - התוצאה תהיה התקף לב.

הידעתם ? נוסטרול מסייע להפחתת כולסטרול
 
מהו נוסטרול?
 נוסטרול - תוסף תזונה המכיל רכיבים המסייעים בהפחתת הכולסטרול.
 
 
למי מומלץ להשתמש בנוסטרול?
לאנשים שרמות הכולסטרול שלהם גבוהות מהרמה המומלצת, ורוצים לשפרן. מומלץ לצרוך נוסטרול בשילוב דיאטה מאוזנת הכוללת צריכת פירות וירקות, ובמסגרת הקפדה על אורח חיים בריא.
 
מה מכיל הנוסטרול?
פיטוסטרולים: פיטוסטרולים הינם רכיבים צמחיים שאנו מקבלים דרך התזונה. לפיטוסטרולים מבנה מיוחד המאפשר להם לעכב את ספיגת הכולסטרול במעי, וכך להפחית רמת כולסטרול LDL בדם. פיטוסטרולים נחקרו רבות ומשמשים כרכיבים להורדת כולסטרול. נוסטרול מספק 1.2 גרם פיטוסטרולים ביום סובלים מכולסטרול גבוה? נסו פיטוסטרולים
צריכת פיטוסטרולים עשויה לסייע להפחית באופן משמעותי את רמות הכולסטרול הרע בדם. כך קובעים המחקרים. המקורות הטובים ביותר לפיטוסטרולים הם ירקות, זרעים, אגוזים ותוספי תזונה. הוסיפו לכל אלה פעילות גופנית ותזונה מאוזנת, ותקבלו כלי דם נקיים ולב בריא
מאת: דוד גבאי, רוקח, אלטמן

חדשות טובות לסובלים מכולסטרול גבוה: חומר טבעי הנקרא פיטוסטרול מסייע לצמצם בבטחה את רמות הכולסטרול הרע, LDL , בדם, ולהביאו לרמה בריאה יותר.

מהו הפיטוסטרול?

הפיטוסטרול הוא חומר טבעי הדומה במבנהו למולקולות הכולסטרול. תכונה זו מאפשרת לו לעכב את ספיחת הכולסטרול במעיים, ולהקטין את רמות הכולסטרול הרע בדם.

הפיטוסטרולים קיים בכל הצמחים, והמקורות התזונתיים הטובים לו ביותר הם ירקות, זרעים ואגוזים, אולם, למרות שכל הצמחים מכילים פיטוסטרולים, כמותם בתזונה המערבית הטיפוסית אינה מספיקה כדי שתהיה להם השפעה משמעותית על רמות הכולסטרול בגוף. לכן, כדי להפיק את התועלת המרבית ממזונות עשירים בפיטוסטרול, כדאי שתצרכו יותר מזונות המכילים פיטוסטרולים, ותוספי תזונה המכילים צמח זה. 

מה אומרים המחקרים על פיטוסטרולים?

מתברר כי לא מעט מחקרים נערכו עד היום בנושא הפיטוסטרולים. מחקרים אלה הראו כי צריכה נכונה של פיטוסטרולים מסייעת להפחית את רמות הכולסטרול הרע, LDL, בשיעור של 15%-8%.

גם הארגונים הרפואיים בארה"ב תומכים בצריכת פיטוסטרולים

מינהל המזון והתרופות האמריקני ((FDA קבע כי מזונות המכילים לפחות 0.4 גרם פיטוסטרול, הנצרכים פעמיים ביום עם ארוחות (על בסיס יומי הכולל קליטה של לפחות 0.8% גרם ביום), כחלק מדיאטה שרמות השומן הרווי והכולסטרול בה נמוכות, עשויים להקטין את הסיכון למחלות לב.

לתוספי מזון לסיוע בהורדת כולסטרול לחצו כאן

{{obj.prop}}
  שם מוצר כמות מחיר
{{cart.name | cut:true:20:' ...'}} +- {{getPrice(cart) | number:2 }}
סהכ לתשלום {{total();}} ש"ח לקופה