כניסה טבעית להריון והקשר לתזונה ואיכות חיים

אשה מגיעה לעולם כשהיא מצוידת במאגר ביציות, גדול אבל מוגבל. לא משנה מה היא תעשה, היא לא יכולה לשנות את הכמות שלהן, אבל, היא בהחלט יכולה לשנות את האיכות שלהן. זה לא חדש שתזונה ועישון משפיעים גם על פוריות, אבל בשביל נשים רבות, זה יכול לעשות את ההבדל בין לעשות ילד, לבין לא לעשות.
 
החדשות הטובות הן, שאפשר לשנות את זה. אפילו די מהר ויחסית בקלות. מתחילים בתזונה. הגוף צריך מזון כדי לתקן תאים, לייצר הורמונים וכמובן לייצר ביצית וזרע. אם לדוגמא, רמות הסוכר בגוף לא מאוזנות, או שיש תת משקל או עודף משקל, ההורמונים שמשפיעים על הפוריות לא יתפקדו כמו שצריך, והסיכויים להרות יפחתו. המטרה היא, להיכנס למשטר תזונה מאוזן (כל אבות המזון והרבה מים) כשלושה חודשים לפני הכניסה המשוערת להריון.
 
מורכבות או פשוטות, פחמימות הן מקור לאנרגיה. פחמימות מורכבות אפשר להשיג דרך ירקות ודגנים מלאים כמו שיפון או חיטה, או דרך קטניות כמו אפונה. סוכר, פירות ומיצים נחשבים לפחמימות פשוטות. כדי להגביר את סיכויי הפוריות, יש להגביל את צריכת הפחמימות הפשוטות (חוץ מפירות) ולהעדיף פחמימות מורכבות.
 
החלבונים חשובים כי הם עוזרים לשמור על איזון ברמות הסוכר בדם, והם מקור לחומצות אמינו שחיוניות לבניה ותיקון של תאים, ייצור הורמונים, ובריאות מערכת הרבייה. המקור המומלץ לחלבונים הם דגים, ביצים, שעועית, אגוזים ועדשים.
 
למוצרי חלב אף פעם לא היו חיים קלים, גם לא בכל הנוגע להשפעתם על הפוריות. יש מחקרים שמראים שהם טובים לפוריות בגלל שהם מכילים הרבה סידן, בעוד שמחקרים אחרים מצביעים על הקשר בין מוצרי חלב וקושי להרות בגיל מבוגר. כך או כך, יש פה בעיה נוספת. פרה נחלבת בזמן שהיא בעצמה בהריון, מה שהופך אותה לפקעת של הורמונים, במיוחד אסטרוגן. כל ההורמונים האלה מגיעים גם אלינו דרך התזונה ויכולה להיות להם השפעה הורמונאלית, משהו שנשים בהריון לא ממש צריכות.
 
על קפה, סיגריות ואלכוהול כולנו יודעים שאין על מה לדבר. אבל מה שאנחנו לא יודעים, זה שמחקרים מצאו ששתייה של למעלה משתי כוסות קפה ביום, קשורה להפלות ולסיכון גבוה למות העובר בלידה. גם עישון ואלכוהול פוגעים במערכת הרבייה. גם אצל נשים וגם אצל גברים. מחקר מצא כי שתייה של למעלה מ-7 משקאות אלכוהוליים בשבוע, הכפילה אצל נשים את הסיכון לא להרות.
 
לגבי שומן לעומת זאת, אין שום התלבטות. לחומצות שומן שמקורן באגוזים או דגים, תפקיד חשוב בפוריות ובהתפתחות של תינוק בריא. לא מעט מחקרים מצאו שחומצות השומן חיוניות להתפתחות המוח, העיניים ומערכת העצבים אצל התינוק.
 
אבל, גם אם נאכל כמו שצריך, אנחנו לא יכולים לאכול הכל ובדיוק בשביל זה יש תוספי מזון. בהקשר של כניסה להריון, התוספים שנמצאו יעילים במיוחד הם חומצה פולית, אבץ ואשלגן. כל התהליך אמור להימשך כשלושה חודשים, בגלל שלזקיק הביצית שעל השחלה לוקח שלושה חודשים להתפתח. וחוץ מזה, אל תשכחו שכדי לעשות את זה, צריך לעשות את זה. מחקר בריטי מצא שאם אשה מגיעה לאורגזמה, בטווח שבין דקה ל- 45 דקות אחרי הגבר, היא מצליחה לקלוט יותר זרע.
{{obj.prop}}
  שם מוצר כמות מחיר
{{cart.name | cut:true:20:' ...'}} +- {{getPrice(cart) | number:2 }}
סהכ לתשלום {{total();}} ש"ח לקופה