על דיאטה צלוליט ופעילות גופנית

לכולנו (שמנים ורזים) יש רקמת שומן מתחת לעור הגוף.
רקמת השומן התת עורית מתחברת אל העור באמצעות סיבי קולוגן.

זו תופעה שבה מצטברים  תאי שומן מתחת לעור בצורה לא אחידה, בגלל חוסר האחידות בהצטברות השומן, עור הגוף נראה כמו קליפת תפוז (זה במקרים שבהם הצלוליט בדרגה קלה), או אפילו כמו גבינת קוט'ג כאשר מצב הצלוליט חמור יותר.
מתיחה או שבירה של סיבי הקולוגן, עשויה לגרום להצטברות לא אחידה של רקמות השומן כבמעין גבשושיות שומן.
הגבשושיות הללו יוצרות את המראה הלא אחיד והלא אסטטי של העור.
הסיבה להחלשות סיבי הקולוגן עדיין לא ידועה.
חוקרים רבים סבורים שאחד הגורמים המכריעים ביותר להופעת הצלוליט הוא המטען התורשתי שאנו נושאים.
אולם, גם לסביבה יש השפעה על הופעת  הצלוליטיס, ביצוע דיאטות תכופות, דיאטות מהירות, אפקט של דיאטת יו יו, חילוף חומרים איטי שינויים הורמונלים ומחסור בנוזלים. כל אלו הם גורמים סביבתיים בעלי השפעה על הופעת הצלוליט.

האם דיאטה עוזרת?

רבים חושבים שביצוע דיאטה יכול להעלים את הצלוליט, הרי צלוליט הוא בעצם מאגרי שומן ולכן אם נוריד את מאגרי השומן באמצעות ביצוע דיאטה, כמות הצלוליט תפחת.

ראשית חשוב להבין  שצלוליטיס  נצפה בדרך כלל באיזורים אופיינים כגון: ישבן, ירכיים ומותניים. ודבר נוסף הוא שכאשר אנו מבצעים דיאטה אין לנו שום דרך להשפיע על הגוף כך שמצבורי השומן יעלמו ממקום מסויים וספציפי.
ירידה במשקל אומנם מדלדלת את מצבורי השומן בגוף, וירידה במשקל תשפיע בסופו של דבר  גם על מצבורי הצלוליט באיזורים מסויימים, אולם לא תהיה העלמות מוחלטת של הצלוליט.

כמו כן חשוב להבין שירידה במשקל לפעמים עלולה להביא לתוצאות גרועות יותר במצב הצלוליט.


במחקר שבדק את השפעת הירידה במשקל על חומרת תופעת הצלוליט, נראה היה שבמרבית המקרים שנבדקו, לירידה במשקל היתה השפעה מטיבה על חומרת תופעת הצלוליט, אולם במקרים מסויימים הירידה במשקל גרמה להחמרת הבעיה.


דיאטה משפרת את מצב הצלוליטיס בנשים בעלות עודף משקל גבוה

התוצאות החיוביות ביותר נצפו אצל נשים שהצליחו לרדת בצורה משמעותית במשקל ולהפחית את אחוזי השומן בירכיים, כאלה שהיו בעלות עודף משקל התחלתי גבוה (BMI גבוה) ושסבלו מצלוליט ברמת חומרה גבוהה.


דיאטה מחמירה את מצב הצלוליט בנשים ללא עודף משקל

תופעת הצלוליט החמירה כתוצאה מביצוע דיאטה וירידה במשקל בקרב נשים שהיו בעלות BMI התחלתי נמוך, שהראו ירידה קלה במשקל, אך ללא שינוי באחוזי השומן בירך.


אימוני כוח יכולים לסייע ליצור מראה מוצק יותר , אולם חשוב לזכור שהצלוליט נמצא ממש מתחת לפני העור ומעל השריר, כך שעדיין למרות שהטונוס השרירי יגבר, עדיין לא תהיה העלמות של הצלוליט.
אולם, אימוני כוח ביחד עם אימונים אירובים יכולים לסייע בהפחתת אחוזי השומן בגוף ובכך לסייע במקרים מסויימים להפחתת חומרת בעית הצלוליט.

{{obj.prop}}
  שם מוצר כמות מחיר
{{cart.name | cut:true:20:' ...'}} +- {{getPrice(cart) | number:2 }}
סהכ לתשלום {{total();}} ש"ח לקופה

© bteva | v 5.1.6